Grade 7

French

Junior (7-9): Sexual Development Quick Lesson
This lesson plan provides teachers with a quick and easy approach to puberty for Junior High. It may be used as a review for students who investigated puberty at the elementary level or as a starting point for students who have not yet covered the topic. Teachers may want to supplement this lesson with some of the more comprehensive plans available on the website.


Choosing Abstinence- Lesson 1
Examine the importance of abstinence/postponement, explore alternatives to sexual activity, and identify ways to say no to sexual activity.


Decision Making- Lesson 1
Encourage students to explore their own ideas and values about becoming sexually active.


Decision Making- Lesson 2
Supplementary activities that offer the student who may choose alternatives to abstinence an opportunity to make informed decisions that respect their own values.


Sexual Development- Lesson 1
An overview of human sexual anatomy and physiology, menstruation, sperm production, conception and fertilization.


Sexual Development- Lesson 2
An opportunity to examine changes that occur during puberty, to identify misunderstandings associated with sexual development, and to identify sources of good information and support.


Social Influences- Lesson 1
Students are presented with messages about sexuality from a number of sources. This lesson helps students identify and decipher these messages, determine which ones to listen to, and learn how to filter out the negative messages.


Social Influences- Lesson 2
Social influences on gender roles and equity are examined to ensure students develop skills to balance the messages received against the values they hold.


Social Influences- Lesson 3
Raise student awareness of the influence various sources can have on body image and behaviour.

French

Junior (7-9): Le Développement Sexuel Leçon Rapide
Le présent plan de leçon vise à fournir au personnel enseignant une méthode simple et rapide d'aborder la puberté au cycle intermédiaire. Il peut servir de révision aux élèves qui ont étudié la puberté au palier élémentaire ou comme point de départ aux élèves qui n'ont pas encore étudié ce sujet.


Choisir l’abstinence: Leçon 1
S’abstenir de toute activité sexuelle impliquant l’échange de fluides corporels ainsi que le contact des organes génitaux ou le contact de la peau avec les organes génitaux est la seule manière d’éviter totalement le risque d’une grossesse non désirée ou d’une infection transmissible sexuellement (ITS).


Prise De Décision- Cours 1
Les exercices de ce cours encouragent les élèves à explorer leurs propres idées et valeurs concernant le fait de devenir actif sexuellement.


Prise de decisions: Leçon 2
Dans le plan de leçon Prise de décisions : Leçon 1, on a présenté un groupe d’activités qui satisfont aux résultats d’apprentissage indiqués plus haut.


Influences sociales: Leçon 1
Notre société devient de plus en plus complexe. Les élèves reçoivent des messages sur la sexualité provenant d’un grand nombre de sources.


Influences sociales: Leçon 2
Il faut examiner les influences sociales sur les rôles et l’équité sexuels afin de permettre aux élèves d’évaluer les messages reçus par rapport à leurs valeurs.


Influences sociales: Leçon 3
Il faut examiner les influences sociales sur les rôles et l’équité sexuels afin de permettre aux élèves d’évaluer les messages reçus par rapport à leurs valeurs.


Développement sexuel: Leçon 1
Les élèves doivent pouvoir reconnaître les composantes de base de l’appareil génital humain et décrire leur fonctionnement afin d’être en mesure de discuter de la sexualité humaine.


Développement sexuel: Leçon 2
La puberté est une période de grands changements. Ces changements peuvent provoquer de l’anxiété s’ils surviennent sans explications ou sans soutien.


logos